mari belajar

Wednesday, November 10, 2010

Izayyak?? Isy Launak???

Assalamualaikum semua...... Apa khabar? Lama dah saya tak masuk blog ni. sibuk memanjang. Masa tak sibuk intenet pulak tak ada. Insya Allah lepas ni saya akan pebaiki lagi blog ni dan insya Allah saya akan gunakan untuk tujuan pendidikan..
Kepada pelajar-pelajar boleh la kunjungi blog ni untuk mengambil manfaat. insaya Allah saya akan masukkan bahan-bahan bahasa Arab dan cuba menjawab kemusykilan anda semua (tu pun kalu tau jawab la).
Kepada yang tak pernah dengar dua perkataan di atas, itu adalah ucapan pertanyaan khabar dalam loghat 'ammi (bahasa pasar) arab. kedua-duanya seerti dengan Kaifa Haaluka?.. jadi kepada sesiapa yang nak belajar bahsa tersebut, maka dia mesti belajar Bhasa Arab Fushah dulu betul-betul. Banyak lagi perkataan-perkataan yang menarik didengar dalam loghat tersebut seperti Sobahalful dan sebagainya.
Buat pelajar-pelajar saya, selalulah kunjungi blog ini untuk mempelajari Bahasa Arab.
sekian dulu...
Wassalam

No comments:

Post a Comment

bagus